Vores hvalp gør og kunrre
og den gør det hver gang den møder andre mennesker og dyr, og den bliver ved. Hvad skal jeg gøre for og vænne den af med det?
Af Malene •
Oprettet: 2010-04-16 15:54:25 •
1 Indlæg
2010-04-17 09:31:56 • Af Eleonora:
Jeg har haft samme problem med min hund. Da jeg så var til dyrelæge for at få ham vaccineret, spurgte jeg min dyrelæge om det (de ved rigtig mange gode ting...) Ihvertfald fik jeg at vide, at han reagerede sådan pga. lav selvtillid og det fik ham til at overkompencerer. I forbindelse med det var han en hun der skulle domineres. Og jeg gjorde forskellige ting med, at træne ham enormt meget (sit,dæk, plads, stå, hent bold) kommandoer i massevis. Lige ledes være enormt hård og kontant med hvad han måtte og ikke måtte. selv gåturen var kontrolleret, hvor han får et lille ryk til siden hvis han går forkert (hunden mister fokus og "glemmer" hvad den havde gang i).
Jeg oplevede rigtig hurtigt, at efter vi havde sat en stor fed streg under hvem der var lederen og den dominerende (og selvfølgelig holder det ved lige) at han er enormt glad han elsker mennesker, elsker hunde, han kan sågar gå forbi en hund eller person uden at stoppe.
En hund har det bedst når den er domineret af sin ejer.