Ødlægger ting
Når min hund er alene hjemme går den i skabe kæleskab, skuffer og ødelægger alt hvad der er og få fat i og åbner dørene ind til de andre rum og ødelægger det den kan finde derinde.. Hvad er der man kan gøre, vi har prøvet og købe et hundebur, men det kommer hun tit ud af og det er jo ikke rart og lukke hende derind,. Nogen råd?
Af M. •
Oprettet: 2010-04-16 15:52:47 •
3 Indlæg
2010-04-17 09:37:29 • Af Eleonora:
For mig lyder det som om, at du har en hund der er rigtig ked af, at være alene hjemme. Har du prøvet og træne det med den? Det at være alene hjemme...
Ved at forlade hjemmet og komme tilbage efter 5 minutter og så videre. Jeg har ikke haft samme problem selv (andet end den spiste mine sko, men det jo ikke det samme som, at spise et helt hjem :) )
2010-04-18 01:13:04 • Af Sabrina:
Har selv lige overtaget en hund der også bider ting i stykker når hun er alene hjemme, så jeg siger lige tak for dette råd der er kommet her, det må jeg prøve. Men fik et andet godt råd: at give hende aktivering, og det ved at give hende noget tørkost i en gennemsigtig plast flaske eks. fra en cola, hun kan se maden og skal bruge noget tid på at få det ud, dette underholder hende i godt 2 timer, så virker delvist
2010-04-20 14:59:54 • Af Eleonora:
Ja det med aktivering er også en god idé.
Det eneste problem er (ud fra mine erfaringer) at min egen hund hurtigt gennemskuede legetøjet, så til sidst var de rkun underholdning til 10-15 minutter og det en stor udgift i konstant skift i aktivering. Derimod er det enormt godt for hunden at blive stimuleret så det udligner det vel lidt.